tisdag 4 maj 2010

Nu är vi igång!!!

Tisdagen 16/3

Har idag fått bygglovet! Dock kommer papprena lite senare…

Onsdagen 17/3

Idag var kung Rikard Lundgren uppe och skottade av snön så att det skulle smälta lite snabbare. Tack gode gud Lundgren.

Torsdagen 25/3

Har idag fått bygglovet! ÄNTLIGEN!!! Har även idag fått några lass 0-100 och några lass med makadam. Proffsgrävaren fixade det som vanligt. Tur vi har honom!

Fredag 26/3

Nu är vi inte rika längre… Då har den kommit. Räkningen på tomten. 408775:- inkl VA…

Torsdagen 1/4

Proffsgrävaren och jag har idag öst ut nya lass med makadam och flis. Vi fixa även i ordning med fjärrvärmerören. Sen tog vi även och gjorde i ordning bädden för garaget. På eftermiddagen var jag och Reine hos arkitekten och snackade. 15/4 ska vi på byggsamråd hos kommunen.

Torsdagen 15/4

Idag har vi då varit på byggsamråd… Nu kör vi. Imorgon kommer dom och mäter ut huset! Sen idag har jag beställt materialet till grunden. Det kommer att gå via XL Bygg i Oskarshamn. Inte bäst pris men kommer att ha mycke hjälp ändå ifrån dom.

Måndagen 26/4

Då var vi äntligen igång! Oskarshamns kommun är verkligen inte snabba! Idag kl 17 kom Ulf från byggbolaget och hjälpte mig att komma igång. Reine, Alex och jag var med och hjälpte till. Imorgon kör jag, Alex och Reine resten.

Torsdagen 29/4

Idag gjorde jag, Reine och Anders Helgosson färdigt det sista. Så nu är båda hus och garage ramar uppe. Nu är det bara att gräva avlopp och sen lägga det första lagret med isolering.

Fredagen 30/4

Idag kom Hasse, Thomas, Magnus och Praktikant Simon från Fårbo VVS för att fixa till avloppet. På eftermiddagen kom Tobias ”BIA” Larsson och hjälpte mig med att ösa grus så att det första lagret med isolering kan läggas imorgon.

Lördagen 1/5

Idag har jag och VÄRLDENS BÄSTA BRORSA Alex varit uppe och lagt hela första lagret med isolering. Fy fan vad bra det blev. Tack gode gud Alex. Vad vore det utan dig!

Måndagen 3/5

Idag var Jens och praktikant Tobias från Fårbo VVS uppe och drog vattnet i första lagret. Så nu kan vi köra på med två lager till sen är det bara att lägga golvvärme.

Tisdagen 4/5

Äntligen kunde vi börja med lager 2. XL har strulat lite och kört ut fel grejer men nu är det rätt och vi kan köra på. Mats Erlandsson, Helgo, Alex, Reine och jag körde på med att hämta grejer på XL och börja lägga isolering. Tyvärr började det att piss regna så vi fick avbryta. Nya tag imorn så att vi blir färdiga…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar